woensdag 5 oktober 2011

Reactie van Henk Helsloot op ons verslag

Een verrassend goed verslag

Hallo Ben en Patty,

Gisteren herinnerde ik mij, dat jullie mij eens het adres van je blogspot hebt gegeven, om je reis te volgen. ´Savonds gezocht en wat vind ik? Een pracht van een relaas, vol pittoreske bijzonderheden. Patty, jou is niets ontgaan en je geeft je indrukken weer op een zeer gezellige manier. Parabens, het moet allen, die jullie op de reis volgen, goed doen, een idee te krijgen zowel van de reis als van ons amado Brasil.
Ik had zondag al naar mijn familie geschreven, hoe gezellig jullie bezoek was bij ons in C.Bonito, maar het verslag lezende, genoot ik nog meer, daar jullie tot in details je verblijf alhier weergeven, geen vermoeienis kenden ondanks de vele bezoeken in de diverse scholen en tehuizen, de kou en kleine griepaanvallen. Buiten de familie heb ik niet vaak zulke geinteresserde mensen alhier gehad. De kids vragen naar jullie en ook, of ik ook zo mooi kan zingen als die meneer met het baardje. Ik heb gezongen: dat gaat naar de bosch toe..., maar dat was een flop. Ze vragen niet meer.
Vandaag heb ik de gehele familie laten weten, hoe volgens jullie relaas het bezoek bij ons zich heeft afgespeeld - nu horen ze het eens van een andere kant - en hoe het verloop van verdere reis is te volgen, door hun jullie adres op de p.c. te geven. Zij zullen deze zeker doorgeven aan al onze vrienden en medewerkers in Holland.
Het is vast geschreven door Patty. Grappig die geschiedenis van jou met laptop op de vaas. Jammer, dit niet geweten te hebben, ik had vast even aangeklopt. Met je schrijverstalent mag je van mij aanblijven. Hoor je dat, Ben?!!
Nog bedankt voor het toesturen van het adres van Jan Scholten. Het pakje lag al klaar en wij waren op zoek naar het adres, wat door jullie attentie is opgelost. Dus het moet zijn aangekomen. Dus weer twee mensen gelukkig. Zij verdienen het ook.
Even opgemerkt, dat de achternaam van Sergio is: Gonçalves.
Vanavond heb ik jullie gehele reisverslag gelezen. Uitermate interessant. Via jullie vele kontaktmensen heb ik nu enig idee van het vele, dat tot stand is gekomen in het verleden.`Proficiat. Maar god allemachtig, wat hadden jullie al niet achter de rug, toen jullie bij mij aankwamen. En ik heb jullie niet gespaard. Wist ik veel. Bewonderenswaardig, zoals jullie onvermoeibaar en geinteresseerd een zeer prettige indruk hebben achtergelaten bij kids en personeel.
Ga door met schrijven, Patty, zoals je vader heel wijs zei, wie schrijft, die blijft, trouwens in verschillende opzichten. Zal ik je uitleggen bij een volgend bezoek.
Heel veel dank en groeten. Alle goeds op jullie reis, maar maak het niet te gek. Wie te grote vermoeidheid verdrijft, blijft!!!

Henk Helsloot. - Capão Bonito

Geen opmerkingen:

Een reactie posten